dijous, 17 de setembre del 2015

Divendres, 14 d'agost de 2015

Agafem el tren en Mataró a les 5:50 en direcció a Barcelona. Després de prendre un tallat a l’estació, agafem el tren Alvia cap a Pamplona a les 7:30. En el trajecte del tren, esmorzem un entrepà de pernil. El tren arriba a la seva destinació a les 11:15. Anem al Decathlon de Berriozar per comprar alguns oblits (tovallola...). Per anar a dinar agafem la Línia L17 i ens parem en el carrer Amaya, 22. Caminant arribem al Restaurant Melbourne (carrer Olite, 36). Menjo el menú que consta de verdures de Navarra, lluç al tempura i tiramisú. Tornem caminant a l’estació d’autobusos de Pamplona (carrer Yanguas y Miranda, 2). A les 15:30 comprem els bitllets a Roncesvalles. Sembla que l’autobús sortirà a les 16:00, però és una mala interpretació (això només passa els dissabtes).
Ciutadella de Pamplona
Passegem per la Ciutadella de Pamplona i després anem caminant cap al centre de la ciutat. Veiem per fora l’Ajuntament, la Catedral i carrers emblemàtics com Mercaderes o Estafeta. Comprem la credencial en la botiga La Caminoteca i tornem cap a l’Estació d’autobusos.
Abans d’agafar el bus comprem una mica de menjar per sopar i el primer esmorzar. En una botiga d’un pakistanès unes mininocilles amb bastonets, sucs, galetes i agua. En una botiga de fruita comprem plàtans i préssecs i, finalment, en un forn, una barra de pa de sègol i un paquet de pernil embassat al buit.

Estació d'autobusos de Pamplona
Anem a l’estació i agafem l’autobús. Arribem a Roncesvalles a les 19:15, després d’un trajecte ple de revolts i que el conductor pren amb molta agilitat. En arribar, anem a la recepció. Allà ens expliquen els horaris de l’alberg i altres informacions importants. Demanem el número de les lliteres que ja teníem reservades (158 i 159), reservem l’esmorzar per l’endemà, ens segellen la credencial (punt de sortida) i preguntem on estan les nostres bicicletes. Ens diuen que hem de pagat 5 € per la consigna. Ens acompanya una hospitalera anglesa a recollir les bicicletes. En aquell lloc ens trobem a dos que ja estan muntant les seves bicicletes. Cal afanyar-se. Desembalem les caixes i comencem a muntar-les. En Florenci té problemes amb el fre de la roda davantera que queda frenada. Continuem muntant. Això s’endarrereix.
Muntant les bicicletes
L’hospitalera es comença a impacientar. Ens ajuden els altres nois i acabem cap a les 20:40. Ens hem perdut la missa de benvinguda del pelegrí, que començava a les 20.00. No passa res. L’hospitalera ens acompanya al garatge per guardar-les. Ens explica els horaris del matí. Cal abandonar l’alberg abans de les 8:00. Anem a sopar al menjador (21:10). Ens fem un entrepà de pernil amb un préssec. Un català ens demanà en anglès el greix del pernil per fer una truita (no tenen oli). Posteriorment, truco a casa. El dia ha estat llarg. A les 21:50 anem a les lliteres.