dimecres, 9 de setembre del 2015

Divendres, 21 d'agost de 2015

Fromista - Reliegos

A les 7:00 del matí, després d’haver esmorzar al mateix alberg, sortim l’Arsenio (Rubí), l’Antoni i en Toni (Esplugues de Llobregat), l’Ignacio (Madrid) i jo. Abans de pujar a la bicicleta veiem que la roda del darrere de l’Ignacio està punxada. La canviem. Cap a les 7:30 (encara de nit) sortim per agafar el camí direcció Población de Campos. El camí transcorre paral·lelament a la carretera N-120 i està ben condicionat, excepte uns pilons de formigó amb l’anagrama del camí, que no tenen cap conseqüència pels caminants però sí poden donar un ensurt als ciclistes.
Passat Población de Campos aviat s’arriba a Revenga del Campo. Passada aquesta darrera, una nova punxada ens obliga a parar. La tornem a arreglar i prosseguim la ruta que es fa ràpida.
Carrión de los Condes.
Villovico, Villarmentero de Campos, Villalcazar de Sirga i després de dinou quilòmetres arribem a Carrión de los Condes.
Esmorzem en un bar de la plaça i aprofito per comprar fruita.
Sortint de Carrión de los Condes i travessat el pont sobre el riu Carrión es passa al costat del
Monestir de San Zoilo.
Monestir de San Zoilo, actualment un hotel amb un claustre visitable però no a aquestes hores.
Una llarga recta, ampla, de terra i pedra petita ens porta a Calzadilla de la Cueva. Impressionant! Uns quinze quilòmetres de recta, en la qual avancem molts pelegrins que caminen i ens avança una màquina agrícola aixecant polseguera. Uns set quilòmetres més enllà s’arriba a Ledigos, on aprofitem per beure aigua a l’ombra i xerrar amb un senyor del poble que ens informa que de l’església de Santa Maria de Tienda no queda res, cap pedra.
Sortint de Ledigos es creua la carretera i es continua paral·lel fins a Terradillos de los Templarios.
Cellers a Moratinos.
El següent poble és Moratinos, on entrant a la dreta hi ha unes bodegues construïdes sota uns monticles de terra.
Finalment, San Nicolás del Camino posa fi a la província de Palència. Una llarga recta, estreta, paral·lela a l’autovia ens porta al límit de províncies: passem de Palencia a León.
Puente al costat de l'ermita del Puente.
Abans d’arribar a Sahagún es passa per l’ermita de la Virgen del Puente, on parem, ens posen el segell i xerrem amb la senyora que s’encarrega del manteniment.
Ermita de la Virgen del Puente.
Parlem de la transhumància, dels diferents paisatges d’aquesta gran província, de les festes i romeries d’aquesta verge (8 de setembre) i ens indica que
Equador del Camino.
les columnes que hi ha a uns cent metres és la meitat del Camino de Santiago.
Unes rectes, revolts i giravolts ens porten a Sahagún, que ja es veu a la distància. L’entrada és a prop de la plaza de toros i aviat arribem a la Plaza Mayor, on dinem en una terrassa.
Després de dinar, l’Arsenio prossegueix el camí perquè vol acabar aviat l’etapa. La resta ens esperem en la terrassa i més tard en un parc que hi ha dos carrerons més enllà perquè passi la calor. A les 17:00 (tocades per les campanes de l’església) reprenem el camí que segueix paral·lel a la carretera i després passem per sobre d’un pont que travessa l’autovia.
Via Trajana
Un greu error en la senyalització ens confon i en lloc d’anar a Calzada del Coto, Bercianos del Real Camino i acabant en El Burgo Ranero (amb carretera asfaltada), agafem la Via Trajana que coincideix amb l’antic camí per la vella via romana passant pels termes de Calzadilla de los Hermanillos i, gràcies al GPS de l’Antoni i les indicacions d’uns veïns que passaven en cotxe, desemboquem en Lédigos.
La primera persona que ens trobem al carrer és, casualment, l’hospitaler de l’Albergue Municipal. Ens acull i quan ens pregunta d’on venim ens diu que hem fet uns 95 km. En els nostres comptes surten 100. No passa res.
El tros des de Sahagún fa una petita pujada i malgrat que el camí és molt ample, també és pedregós, monòton i trecacames. Això no ens ho esperàvem després de dinar.
A les 21:00 tocades, anem al supermercat. Toquem el timbre i ens obren (vivien allà mateix). Comprem el necessari per fer un sopar ràpid (pa, embotit,...) i begudes.
Després de sopar, a l'alberg de Reliegos.
També comprem per esmorzar a l’endemà. Haurem de sortir d’hora.
A l’alberg coneixem altres pelegrins que caminen i departim amb ells. Anem a dormir però són les festes del poble i hem de “compartir” el nostre cansament amb l’alegria dels veïns del poble.